Czeski Leo Express wjechał do Polski

ks0005bCzeski prywatny przewoźnik kolejowy jednak wjechał do Polski. Wprawdzie autokarem a nie pociągiem, ale w ten sposób plan wejścia do Polski został zrealizowany. 7 listopada 2014 r. firma uruchomiła połączenie w relacji Praga – Kraków, przez Bohumín, Gliwice, Katowice.

ks0005a

Połączenie do Krakowa jest pierwszym zagranicznym kursem realizowanym przez Leo Express. Podróż jest podzielona na dwa etapy: na odcinku Praga – Bohumín pasażerowie jadą pociągiem; na odcinku Bohumín – Kraków przejazd odbywa się komfortowym autokarem Scania Irizar w barwach Leo Express. Pasażerom serwowane są bezpłatne (wliczone w cenę biletu) zimne i gorące napoje oraz drobne przekąski. W pociągu i autobusie dostępny jest bezprzewodowy internet oraz aktualne gazety. O wszystko dba personel pokładowy. Leo Express na nowej trasie wykonuje na razie jedno połączenie dziennie. Z Pragi pociąg wyjeżdża codziennie o godz. 7.06; przyjazd autobusu do Krakowa – 13.20. Odjazd autobusu z Krakowa – 6.27; przyjazd pociągu do Pragi – 12.56. Taryfa przewiduje trzy klasy podróżowania: Economy, Business i Premium. Najtańsze bilety można kupić w przedsprzedaży już za 349 koron. Najdroższe bilety są po 999 koron. Bilety można kupić m.in. przez internet na stronie przewoźnika.

ks0005c

Leo Express już od dawna próbuje wjechać na polskie tory. Przewoźnik już w 2013 r. chciał uruchomić regularne przewozy m.in. na trasach Warszawa – Poznań i Warszawa – Katowice/Kraków. W tym celu kooperował z Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi, które posiadają licencję przewoźnika kolejowego w Polsce. Przypomnę, że na licencji DLA rozpoczęły kursowanie w 2009 r. Koleje Dolnośląskie. Niestety, PKP Polskie Linie Kolejowe odrzuciły wnioski o przydzielenie tras na rozkład jazdy 2013/14. Tym samym, PKP PLK zadbały, żeby spółka PKP Intercity nie miała konkurencji. Leo Express nie zrezygnował jednak ze swoich planów i od 7 listopada br. uruchomił połączenie kombinowane kolejowo – autobusowe. Na dzisiaj jest to optymalne rozwiązanie, ze względu na fatalny stan infrastruktury kolejowej między Krakowem a granicą z Republiką Czeską.

ks0005d

ks0005e

ks0005f

Dodaj swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rozwiąż równanie: * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.